سه‌شنبه 19 مارچ 2024 - 29 اسفند 1402
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر ورود اعضا عضویت درباره ما تماس با ما فرم مشاوره







Bookmark and Share
NEWSLETTER
Email :



LINKS
MBA در آمریکا

                                                                     MBA در آمریکا

MBA

مدرک لیسانس

تقریبا تمام دانشگاه های آمریکا شانزده سال تحصیلات پیش نیاز دارند . که شامل چهار سال تحصیل بعد از دبیرستان می باشد. اگر شما دارای مدرک سه ساله از استرالیا ،هند یا نیوزلند یا دانشگاه های مشابه که مدارک سه ساله دارند هستید  از شانس ورود شما به دوره های ام بی ای کاسته می شود. و شما نیازمند دوره های حرفه ای چهار ساله مانند مهندسی یا سایر دوره ها هستید.

اگر شما یک دوره ی سه ساله مانند BSc.   , BA. از دانشگاهی استرالیاییی هندی پاکستانی بنگلادشی نیوزلند یا سریلانکا دارید بهتر است قبل از اقدام به گذراندن دوره های تجارت یک مدرک فوق لیسانس دریافت کنید.

 

دوره های دانشگاهی یکساله که از دانشگاه های معتبر کسب شده باشد، می تواند کسری یک سال شما را جبران نماید.

مدارک مورد نیاز:

1-      مدرک دانشگاهی

2-      تست های GMAT  و  TOEFL

3-      تجربه ی کاری

4-      معرفی نامه از استاد

5-      اظهارات شخصی Personal Statement

6-      مصاحبه

نکته: دانشجو باید تقاضای خود را پانزده تا هجده ماه قبل از شروع ثبت نام ارسال کنید.

مدرک دانشگاهی

مدارک گذشته ی شما عامل تائین کننده ی ورود شما به دانشگاهی تجارت در آمریکا می باشد. بیشتر دانشگاه های تجارت  آمریکا نیاز به نمرات بالا دارند هر چند حداقل نمرات برای ورود به  MBA به دانشگاه مورد نظر بستگی دارد.دانشگاه های آمریکایی سیستم ارزیابی نمره ی خود را دارند که با کشورهای دیگر متفاوت می باشد و نیازی نیست هنگام ارسال ریز نمرات خود رابه سیستم آمریکایی تبدیل نمایید.ولی در صورت امکان رتبه  و موقعیت تحصیلی خود را در دانشگاه و کلاس نسبت به دانشجویان دیگر ،توسط نامه ای جداگانه به مدارک تحصیلی خود پیوست نمایید. لازم به ذکر است هر گونه مدرک دیگری که ممکن است به ورود و پذیرفته شدن شما در دانشگاه کمک کند را ضمیمه نمایید. دانشجویانی که برای رشته های تجارت در دانشگاه های آمریکا تقاضا می کنند باید تمام ریزنمرات و کارنامه های خود را بعد از دوره ی راهنمایی ترجمه و ارسال کنند.

تست های GMAT  و  TOEFL

یکی از مهمترین شرایط ورود به دانشگاه های امریکا گذراندن تست GMAT  با حداقل نمره ی 600 از 800 میباشد. البته تعداد اندکی از دانشگاه ها در آمریکا نیازی به مدرک GMAT  ندارند و تنها مدرک تافل نیازمند هستند.

تجربه کاری

تجربه ی کاری برای اکثر دانشگاه های تجارت آمریکا مورد نیاز می باشد و یکی دیگر از مهمترین شرایط پذیرش است .بنابراین تهیه رزومه ی کاری همراه فرم های ثبت نام ضروری می باشد. رزومه ی کاری شما باید به شکل دقیق با ذکر تمامی سمت ها و مسئولیت های شغلی مدیریتی و حرفه ای نگارش شده باشد. و حتی تشویق نامه ها و اسناد مثبت کاری و تحصیلی شما می تواند در گرفتن پذیرش به شما یاری رساند.  

معرفی نامه از  استاد

معرفی نامه می تواند از طرف کسی صادر شده باشد که کارفرما یا استاد دانشگاه شما بوده است و بتواند در مورد گذشته ی و توانایی های شما برای گذراندن دوره ی MBA  اظهار نظر نماید. معمولا در این فرمها اساتید به رتبه ی شما در بین دانشجویان یا برتری های علمی و انگیزه ای شما اشاره می کنند که بر توانایی شما برای ادامه ی تحصیل در رشته ی مورد نظر تاکید خواهد کرد. فرم های معرفی به استاد معمولا از طریق دانشگاه مورد نظر دریافت می شود و بسیاری از دانشگاه ها فرمت مخصوص خود را دارند .

نکته: در صورت امکان دو معرفی نامه از استاد تهیه نمایید که شانس قبولی شما را افزایش دهد.

اظهارات شخصی Personal Statement

 نوشتن نامه ی پرسونال استیتمنت نیز یکی از موارد مهم برای تقاضا در رشته های تجارت میباشد . که عموما به دانشگاه این امکان را می دهد تا قصد و هدف شما از ادامه ی تحصیل در رشته ی مربوطه را درک کنند. لازم به ذکر است که در پرسونال استیتمنت می توانید برتری های خود نسبت به دیگران را ذکر نمایید و از آن به منزله ی ورود مطمئن تر به دانشگاه مورد نظر استفاده نمایید.

برای مثال اگر دانشگاه 50 داوطلب با یک زمینه ی قبلی یکسان و مدرک GMAT  برابر دریافت نماید پرونده آنها را بر اساس Personal Statement  بررسی خواهد کرد. لازم به ذکر است که Personal Statement باید دلیل شما از انتخاب رشته ی مورد نظر و توانایی و  تجربه شما را بیان نماید.

بعضی از دانشگاه ها فرمت خاصی برای رزومه و Personal Statement  دارند. که درداخل خود سایت دانشگاه ذکر می شود. 

مصاحبه

مصاحبه داوطلبان برای رشته های تجارت در بعضی موارد ضروری می باشد و اکثر مدارس درجه ی یک تجارت بعد از گذراندن مصاحبه شما را قبول می کنند . لازم به ذکراست که مصاحبه تلفنی در صورت عدم حضور دانشجو در کشور امکان پذیر است  و قصد اصلی مصاحبه ارزیابی توانایی و علاقه ی شما به رشته ی تحصیلی و گرایشی که انتخاب کرده اید ،است و شکل رسمی ندارد.

شهریه و  دیگر هزینه های زندگی  MBA

شهریه

کالج های تجارت آمریکا به دو گروه اصلی تقسیم می شوند.

-          عمومی ( توسط دولت حمایت می شود) و

-          موسسات خصوصی (مستقل )

شهریه دانشجویان بین المللی در دانشگاه های دولتی معمولا گران تر از کسانی که از دانشگاه های خصوصی است. لازم به ذکر است که هزینه ی دوره ها در دانشگاه های آمریکایی لزوما بر کیفیت آنها است .

هزینه ها به طور خلاصه در جدول زیر آمده است:

شهریه دانشگاه ها در دانشگاه های مختلف با هم تفاوت دارد و به شکل گسترده ای با رشته های تحصیلی که انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود .ممکن است این شهریه ها در دانشگاهی دولتی از 8000 دلار برای یکسال تا 35000 دلار در سال در دانشگاه های خصوصی متغیر باشد.

به عنوان مثال ، دوره ی MBA در دانشگاه کلورادو حدود 10000 دلار است در صورتیکه بسیاری از دانشگاه های طراز اول آمریکا مانند مدرسه ی تجارت هاروارد یا وارتن شهریه های در حدود سی هزار دلار برای یک سال درخواست خواهند کرد.

هزینه ی زندگی


هزینه های زندگی شما برای تحصیل در رشته ی MBA  حدود 12000 دلار است که شامل هزینه ی مسکن و خرج های روزمره شما خواهد بود. البته باید توجه داشته باشید که میزان هزینه ها بستگی به لایف استایل شما نیز خواهد داشت. و هزینه های در نظر گرفته شده برای یک زندگی معمولی و دانشجویی محاسبه شده است.

 

بنابراین حدود 1000 دلار یک هزینه ی مناسب برای زندگی دانشجویی در آمریکا خواهد بود. البته اکثر مردم می توانند با ماهی بین 700 تا 1000 دلار در ماه زندگی کنند .

نکته ی اساسی اینجاست که اگر دانشجو از آپارتمان های مشترک FLAT SHARE   استفاده کند هزینه های جاری اش کاهش خواهد یافت.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در مقاطع مختلف در آمریکا فرم مشاوره تحصیلی را تکمیل نمائید.

 

 
تحصیل در آمریکا
کالج های زبان انگلیسی در آمریکا
دوره های کارشناسی در آمریکا
دوره های کارشناسی ارشد
دکتری در آمریکا
MBA در آمریکا
تحصیل در رشته دندانپزشکی
مدارس شبانه روزی در آمریکا
تستهای پیش نیاز دانشگاه ها
آزمون و دوره های تافل
آزمون و دوره های آیلتس
 
 
زندگی در آمریکا
کار در زمان تحصیل در آمریکا
حمل و نقل در آمریکا
مسکن برای دانشجویان
ویزای دانشجوئی آمریکا
هزینه های تحصیلی در آمریکا
هزینه های زندگی در آمریکا
 
 
درباره آمریکا
چرا تحصیل در آمریکا؟
تاریخچه آمریکا
 
 


صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر ورود اعضا عضویت درباره ما تماس با ما فرم مشاوره
USA STUDY TODAY Ltd is a registered company in England and Wales with Registration number : 07192908

Copyright © 2005 - 2022 , UK Study Today Ltd

 کالجهای زبان انگلیسی در آمریکا  | دوره های کارشناسی در آمریکا |  دوره های کارشناسی ارشد |  دکتری در آمریکا  |  MBA تحصیل در رشته دندانپزشکی | مدارس شبانه روزی در آمریکا |   تستهای پیش نیاز دانشگاه ها | کار در زمان تحصیل در آمریکاحمل و نقل در آمریکا | مسکن برای دانشجویانویزای دانشجوئی آمریکاهزینه های تحصیلی | هزینه های زندگی | چرا تحصیل در آمریکا؟ | تاریخچه آمریکا

Tel London: +44 20 8286 2784 - Mobile: +44 7526 177 513  

UK STUDY TODAY Ltd - 124 City Road, London, EC1V 2NX, United Kingdom 
تحصیل در آمریکا