سه‌شنبه 19 مارچ 2024 - 29 اسفند 1402
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر ورود اعضا عضویت درباره ما تماس با ما فرم مشاوره







Bookmark and Share
NEWSLETTER
Email :



LINKS
دوره های کارشناسی ارشد

دوره های کارشناسی ارشد

عده ای از دانشجویان بعد از مدرک لیسانس مدرک خود را به فوق لیسانس ارتقا میدهند . به علت ازدیاد موسسات آموزشی در آمریکا انتخاب کردن کالج مورد نظر طبق هدف و علاقه ی شما دشوار است. برای دانشجویان فوق لیسانس تجهیزات یا تحقیقاتی که در موسسه مورد نظر ارائه میشود بسیار مهم هستند. زیرا تحقیقات مستقل  Independent Research برای مقطع فوق لیسانس ضروری می باشد.

چنین فاکتور هایی احتمالا بهترین روش تعیین کیفیت یک دانشگاه یا دوره می باشد. لازم به ذکر است که  ممکن است دپارتمان مورد نظر ،پروفسور مورد نظر حیطه ی تحصیلی شما را نداشته باشد.

اخذ مدرک فوق لیسانس

هر ساله بیش از 500000 دانشجو مدرک فوق لیسانس از دانشگاه های آمریکا دریافت می کنند . تنوع مدارک فوق لیسانس در امریکا بسیار زیاد است  ولی اصولا دو مدرک اصلی ) M.A.  Master's of Arts (و M.S.  Master's of ) (Science اراده می شوند . بقیه ی مدارک معمول شامل مدرک  M.B.A. (master’s of business administration) ، M.F.A.  Master’s of fine Arts ) ) قانون (L.L.M) ، M.S.W.   (Master’s of social work ) و تخصص در آموزش ( Ed.S).دانشجویان عموما بین دو تا سه سال برای مدرک فوق لیسانس آموزش می بینند، هرچند اتمام مدرک در طول یکسال نیز مقدور میباشد. به طور عمومی دانشجویان فوق لیسانس نیاز به تکمیل شش تا هشت واحد پیشرفته دارند. علاوه بر پایان نامه ای که باید تحویل دهند . بعضی از دوره های فوق لیسانس موقعیت کار فقط برای کسب تجربه و آشنایی را نیز ارائه می نمایند .

تفاوت مدرک فوق لیسانس از مدرک لیسانس در تحویل کارهای مربوطه است . در مدرک فوق لیسانس احتمالا همه ی تحویل کارها مربوط به حوزه ی دوره ی مورد نظر می باشد شما نیازمند به گذراندن تعدادی از واحدها به صورت اجباری میباشید ولی ممکن است حق انتخاب واحدهای اختیاری بیشتری از دوره ی لیسانس داشته باشید.

تنها 3 درصد از امریکایی ها مدرک فوق لیسانس کسب می کنند بنابراین شما با دریافت مدرک فوق لیسانس شانس بالایی برای ماندن در آمریکا را در خواهید داشت.  

مدارک کارشناسی ارشد در آمریکا در مجموع دو نوع مدرک فوق لیسانس در آمریکا وجود دارد.

مدارک حرفه ای (Professional Degrees) و مدارک تحقیقی(Research Degrees). با توجه به رشته تحصیلی مدارک ممکن است نامهای مختلفی داشته باشند. به عنوان مثال در رشته های مهندسی ممکن است Master of Engineering یا Master of Science in Engineering باشند. مدارک تحقیقی همه تحت یک نام Master of Science ارائه می شوند. این دو مدرک چند تفاوت اساسی دارند:

1. پیش‌نیازها: برای مدارک حرفه ای دانشجویان احتیاج به نوشتن تز یا مقاله پژوهشی ندارند و کار اصلی دوره ِروی گذراندن معمولا 30 واحد درسی و تمام کردن یک یا دو پروژه است. در مدارک تحقیقی دانشجویان نیاز دارند تا یک پایان نامه تحقیقاتی را ارائه دهند و معمولا باید یک مقاله تحقیقاتی را نیز به چاپ برسانند و تعداد واحد درسی کمتری را بگذرانند.

2. مدت زمان دوره تحصیلی: مدارک حرفه‌ای اغلب دوره های یک ساله دارند و مدارک تحقیقی دو ساله هستند که دانشجویان سال اول را بیشتر با کلاسها و سال دوم را با تحقیق می گذرانند.

 3. کمک‌های مالی: مدارک حرفه‌ای بیشتر به عنوان یک سرمایه‌گذاری برای ارتقا موقعیت کاری دیده شده و کمک‌های مالی کمتری دریافت میکنند (یا اصلا دریافت نمیکنند). کمکهای مالی دانشجویان عموما از بودجه تحقیقاتی میاید که استاد مربوطه برای یک موضوع خاص از دولت می گیرد. به علت اینکه مدارک حرفه ای کار تحقیقی انجام نمی دهند امکان برخورداری از این بودجه‌ها هم برای دانشجویان متقاضی مدارک حرفه‌ای فراهم نیست. ممکن است در حالت‌های خاص بخشی از شهریه به دانشجو بخشیده شود.

4. پذیرش : چون به این علت که خود دانشجو معمولا باید هزینه تحصیل مدارک حرفه ای را متقبل شود پذیرش گرفتن از این مدارک راحت تر از نوع تحقیقی آن است. علاوه بر این خیلی از دانشگاهها مدارک تحقیقی فوق لیسانس را فقط به صورت پیوسته با مدرک دکترا ارائه می کنند. اگر دانشجو نمره های خیلی خوبی نداشته باشد و از نظر مالی تنها یک سال شهریه دادن برایش ممکن است این نوع مدارک حرفه‌ای می توانند گزینه خوبی باشند.

 5. ارزش و اعتبار: هردو مدرک در آمریکا دارای ارزش و اعتبار یکسانی هستند و دانشگاه‌های طراز اول از هردو مدرک ارائه می کنند. تفاوت این دو مدرک نه در اعتبار آنها بلکه در نوع دانشجویانی است که می پذیرند. دانشجویان مدارک حرفه ای بیشتر جذب بازار کار میشوند اما دانشجویان با مدرک تحقیقاتی بیشتر علاقمند به تحقیق و یا ادامه تحصیل در مقطع دکترا هستند.

 
تحصیل در آمریکا
کالج های زبان انگلیسی در آمریکا
دوره های کارشناسی در آمریکا
دوره های کارشناسی ارشد
دکتری در آمریکا
MBA در آمریکا
تحصیل در رشته دندانپزشکی
مدارس شبانه روزی در آمریکا
تستهای پیش نیاز دانشگاه ها
آزمون و دوره های تافل
آزمون و دوره های آیلتس
 
 
زندگی در آمریکا
کار در زمان تحصیل در آمریکا
حمل و نقل در آمریکا
مسکن برای دانشجویان
ویزای دانشجوئی آمریکا
هزینه های تحصیلی در آمریکا
هزینه های زندگی در آمریکا
 
 
درباره آمریکا
چرا تحصیل در آمریکا؟
تاریخچه آمریکا
 
 


صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر ورود اعضا عضویت درباره ما تماس با ما فرم مشاوره
USA STUDY TODAY Ltd is a registered company in England and Wales with Registration number : 07192908

Copyright © 2005 - 2022 , UK Study Today Ltd

 کالجهای زبان انگلیسی در آمریکا  | دوره های کارشناسی در آمریکا |  دوره های کارشناسی ارشد |  دکتری در آمریکا  |  MBA تحصیل در رشته دندانپزشکی | مدارس شبانه روزی در آمریکا |   تستهای پیش نیاز دانشگاه ها | کار در زمان تحصیل در آمریکاحمل و نقل در آمریکا | مسکن برای دانشجویانویزای دانشجوئی آمریکاهزینه های تحصیلی | هزینه های زندگی | چرا تحصیل در آمریکا؟ | تاریخچه آمریکا

Tel London: +44 20 8286 2784 - Mobile: +44 7526 177 513  

UK STUDY TODAY Ltd - 124 City Road, London, EC1V 2NX, United Kingdom 
تحصیل در آمریکا