سه‌شنبه 19 مارچ 2024 - 29 اسفند 1402
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر ورود اعضا عضویت درباره ما تماس با ما فرم مشاوره







Bookmark and Share
NEWSLETTER
Email :



LINKS
کار در زمان تحصیل در آمریکا

کار در زمان تحصیل در آمریکا

دانشجویان باید به خاطر داشته باشند که ویزای تحصیلی آمریکا ، برایشان محدودیت کاری ایجاد خواهد کرد و معمولا در هنگام ورود اجازه کار رسمی در خارج از محیط دانشگاه را نخواهند داشت و تنها می توانند در دانشگاه محل تحصیل خود مشغول به کار شوند. اجازه ی کار دانشجویی در آمریکا پس از حدود تقریبا شش ماه بصورت نیمه وقت صادر می شود.

قوانین اشتغال برای دانشجویان در ایالات متحده با ویزای F-1

اکثر دانشجویان بین المللی در ایالات متحده دارای ویزای (F-1)، ویزای غیر مهاجرتی هستند که به دانشجویان اجازه کار در آمریکا تحت شرایط خاص و با دستورالعمل های پیچیده و همچنین محدودیت هایی توسط اداره شهروندی و مهاجرت (USCIS) آمریکا را صادر می شود.

دسته بندی های مختلفی از اشتغال در مدت زمان اقامت یک دانشجو با ویزای F-1 وجود دارد به عنوان مثال اشتغال در دانشگاه محل تحصیل آزاد است و پس از آن چهار دسته اشتغال در خارج از دانشگاه وجود دارد.

  • آموزش علمی اختیاری (OPT)،
  • برنامه آموزش عملی (CPT) ،
  • مشکلات شدید اقتصادی و تایید شده توسط سازمان های بین المللی.

کار در داخل دانشگاه

کار در دانشگاه در طبقه بندی آزادانه و مجاز است و نیاز به تایید (USCIS) ندارد. با این حال اگرچه ویزای F-1 شامل امتیاز کار در دانشگاه است ،ولی این فرصت در اکثر دانشگاهها محدود است. حتی اگر بتوانید یک کار در محیط دانشگاه به دست بیاورید که اغلب این کارها مربوط به حوزه ی مطالعاتی شما نمی شوند. در بسیاری از دانشگاهها نیاز است برای دریافت اجازه ی کار قبل از هر چیز با دفتر دانشجویان بین المللی تماس گرفته شود و ممکن است استخدام ،در ترم اول یا سال اول ممکن نباشد.

برای کار در دانشگاه دانشجوی مشروط به قوانین زیر است:

1- باید وضعیت ویزای خود را حفظ کنید.

2- می توانید تا سقف بیست ساعت زمانی که مشغول به تحصیل هستید کار کنید.

3- می توانید در طول تعطیلات ترم و بین ترم اگر قصد ادامه تحصیل در ترم آینده را دارید و برای آن ثبت نام کرده اید به صورت تمام وقت در دانشگاه مشغول به کار شوید.

4- اشتغال شما به معنای شهروند آمریکا شدن، نیست.

تعریف از استخدام در دانشگاه عبارت است از :

- کار در محل کمپ یا دانشگاه به شکل مستقیم برای خود دانشگاه از جمله کار مربوط به کمک هزینه یا کمک مالی

- کار در شرکت یا موسسات تجاری که ارائه دهنده ی خدمات به دانشجویان در خود محوطه ی دانشگاه از جمله کتابفروشی کافه تریا (اشتغال در شرکت های تجاری که خدمات دانشجویی مستقیم را شامل نمی شود مانند ساخت و ساز یک ساختمان در داخل محوطه دانشگاه و برای دانشگاه )

- کار در یک مکان خارج از دانشگاه که به وابسته به آموزش و دانشگاه است .در هر صورت ،اشتغال باید بخشی جدایی ناپذیر از برنامه ی آموزشی دانشجو باشد.

نکته : تا زمانیکه ویزای شما به حمایت دانشگاه مربوط هست شما باید راهنمایی و مجوز از دفتر دانشجویان بین المللی را برای درخواست  اعلام نیاز یا قبول کردن یک شغل داشته باشید.

آموزش عملی اختیاری (OPT)

دانشجویان بین المللی با ویزای F-1 در آمریکا ،اجازه کار خارج از دانشگاه در OPT هم در زمان و هم پس از فارغ التحصیلی را دارند. اداره شهروندی و مهاجرت (USCIS) اجرای قوانین (OPT) را زیر نظر دارد و همه کسانی که می خواهند تحت قوانین OPT مشغول به کار شوند باید از اداره مهاجرت و شهروندی و  همچنین دانشگاه محل تحصیل ،تاییده بگیرند .

اقدام برای OPT مستلزم این است که شما حداقل نه ماه اشتغال به تحصیل داشته باشید .اما شروع به کار فقط بعد از صدور مدارک کاری تایید شده ( EAD) از طرف اداره ی شهروندی و مهاجرت دریافت شده ممکن می باشد و حداقل باید یک سال از زمان شروع به تحصیل گذشته باشد.تقاضا برای OPT نیاز به داشتن (job offer) ندارد. یعنی نیازی نیست که شما شغلی داشته باشید و استخدام تحت شرایط OPT قادر به ارجاع در کلیه امریکا است. لازم به ذکر است که حداقل مدت زمان نود روز برای بررسی مدارک توسط اداره شهروندی و مهاجرت UCIS مورد نیاز است و همچنین مطمئن باشید که بخش بین المللی دانشگاه در جریان کار شما قرار دارد.

همانند کارهای دیگر در آمریکا اجازه برای OPT تنها تحت موافقت با قوانین F1 مقدور است و دفتر بین المللی دانشجویی در دانشگاه تحصیل شما کمک های مورد نظر را در مدت اقامت شما فراهم می نماید.

شرایط عمومی برای OPT

1- شغل مورد نظرباید کاملا با مدرک تحصیلی مطابقت داشته باشد.

2- دانشجو باید شرایط ویزای F1 را داشته باشد.

3- دانشجو باید قبل از اتمام مدرک برای OPT اقدام کرده باشد.

4- دانشجویانی که دوازده ماه یا بیشتر تمام وقت دوره آموزشی مربوط به دوره ی تحصیلی (فنی حرفه ای ) دارند نمیتوانند برای OPT اقدام نمایند. .

5- متقاضیان اجازه استفاده از OPT را برای مجموعا دوازده ماه تمام وقت دارند و کسانی که دوره OPT را همراه با تحصیل انجام می دهند از دوره ی تمام وقت OPT آنها کاسته خواهد شد (برای مثال در صورت کار پاره وقت، شش ماهه اجازه به کار تمام وقت آنها از دوازده ماه به تنها برای نه ماه کاهش می یابد).

دانشجویان پس از تکمیل هر دوره ی تحصیلی اجازه استفاده از OPT برای دوازده ماه را دارند. برای مثال شما می توانید دوازده ماه از OPT بعد از پایان مدرک لیسانس خود اقدام کنید و سپس برای مدرک فوق لیسانس اجازه استفاده از OPT برای دوازده ماه دیگر مقدور می باشد.

OPT پیش از پایان دوره

- دانشجویان باید در دانشگاه به صورت تمام وقت مشغول به تحصیل باشند.

- دانشجویان تنها می توانند 20 ساعت در هفته، در زمان تحصیل کار کنند.

- دانشجویان (دانشجویانی که پس از تعطیلات به دانشگاه باز خواهند گشت)می توانند در طول تابستان و تعطیلات دیگر به صورت تمام وقت کار کنند.

- دانشجویانی ممکن است به صورت تمام وقت کار کنند که درس هایشان را پایان رسانده اند و در حال نوشتن و انجام پایان نامه هستند.

OPT بعد از پایان مدرک تحصیلی

- پس از پایان رساندن مدرک تحصیلی ، کار OPT باید تمام وقت باشد (چهل ساعت در هفته )

- دوره OPT باید به مدت چهارده ماه بعد از پایان رساندن مدرک شما به پایان برسد.

- فرم های درخواستی برای OPT باید قبل از پایان رساندن دوره تحصیلی به USCIS تحویل داده شود.

نکته: در نظر داشته باشید که قوانین و مقررات F1 فقط شامل دانشجویان در OPT می شود.

بروز رسانی OPT آوریل 2008

در آوریل 2008 ، وزارت امنیت داخلی آمریکا OPT مورد نیاز خود را برای دانشجویانی که در رشته های مشخصی مشغول به تحصیل بودند تغییر داد و OPT می تواند یک هفده ماه دیگر تا مجموع 29 ماه تمدید شود. دانشجویان می توانند OPT را تمدید کنند بنابراین فرصت برای درخواست ویزای H1B دارند.تمدید استثنایی OPT تنها برای آنهایی فراهم است که مشغول به کار هستند.

مشكل اقتصادي شديد

طبق تعريف اداره خدمات امور شهروندي و مهاجرتي ايالات متحده(USCIS) هر دانشجوي F-1 كه از مشكل اقتصادي شديد رنج مي برد اجازه كار خارج از محدوده دانشگاه به مدت 20 ساعت در هفته در طول مدت سال تحصيلي و بصورت تمام وقت در تعطيلات را دارد.

براي واجد شرايط بودن دانشجو بايد:

1.       در يك موقعيت تحصيلي معتبر F-1 كه حداقل يك سال تحصيلي طول مي كشد، باشد.

2.       از نظر تحصيلي داراي شرايط خوبي باشد.

3.       بايد مدركي بياورد كه ثابت كند مشكل اقتصادي وي به دليل اتفاق غير منتظره اي است كه خارج از كنترل او بوده.

4.       ثابت كند كه يا شغلي در دانشگاه موجود نيست و يا درآمد آن شغل پاسخگوي نيازهاي مالي وي نيست.

5.       قبل از درخواست، تلاش كافي براي پيدا كردن كار در داخل محدوده دانشگاه كرده باشد.

 

در زير مي توانيد چند نمونه از اتفاقات غير منتظره و خارج از كنترل كه منجر به مشكل اقتصادي دانشجو مي شود را ببينيد:

·         از دست دادن كمك مالي و يا اشتغال در محدوده دانشگاه به دليلي كه دانشجو در ايجاد آن تقصيري نداشته.

·         نوسانات قابل ملاحظه در واحد پول كشور دانشجو و نرخ تبديل ارز.

·         افزايش بيش از حد هزينه هاي دانشگاه و يا زندگي

·         تغييرات غير منتظره در موقعيت اقتصادي منبع حمايت مالي دانشجو.

·         هزينه هاي پزشكي يا ساير هزينه هاي غير منتظره.

شما بايد با كمك و راهنمايي دفتر دانشجويان بين المللي درخواست گواهي اجازه كار (EAD) نماييد - براي اين كار نياز به پيشنهاد كاري از قبل نداريد. ولي فرمها و مدارك مختلفي به همراه عكس و پرداخت هزينه و غيره مورد نياز است. پروسه رسيدگي به درخواست شما به مدت دو هفته يا بيشتر طول خواهد كشيد و شما تا زماني كه EAD را دريافت نكنيد اجازه شروع كار را نداريد. به محض دريافت EAD شما ميتوانيد شروع به كار كنيد. هر زمان دانشجو ديگر در وضعيت F-1 معتبر نباشد اجازه كار بصورت خودبخود باطل ميشود.

اشتغال در يك سازمان بين المللي

آخرين دسته بندي براي اشتغال دانشجويان بين المللي داراي ويزاي F-1 در آمريكا، اشتغال در يك سازمان بين المللي شناخته شده است. شرايط لازم براي كسب صلاحيت اين است كه آن سازمان بايد در ليست رسمي وزارت امور خارجه ثبت شده باشد. سازمان هاي ثبت شده شامل صليب سرخ، بانك هاي توسعه آسيا و آفريقا، سازمان بهداشت جهاني، سازمان تجارت جهاني و سازمان هاي مشابه ديگري كه از معروفيت كمتري برخوردار هستند مي باشد.  به دلیل اینکه متقاضیان بین المللی نمیتواند از این طبقه بندی OPT یا CPT استفاده کنند ،بنابراین این بند برای آنها مورد استفاده قرار نمی گیرد. فقط دانشجوياني كه داراي پيشنهاد كاري و ضمانت از يكي از سازمان هاي ثبت شده مي باشند، واجد شرايط هستند. هرچند براي آن دسته از دانشجويان خوش شانسي كه موفق به گرفتن اين گونه حمايت شغلي شده اند مزاياي صريحي در اين دسته اشتغالي وجود دارد.

شرايط لازم براي اشتغال در يك سازمان بين المللي:

1.       دانشجو بايد استخدام / كارآموز يك سازمان بين المللي معتبر شده باشد. براي ديدن فهرست سازمان هاي معتبر اينجا را كليك نماييد.

2.       اشتغال بايد در محدوده حمايت سازمان باشد و به رشته تحصيلي دانشجو نيز مرتبط باشد.

3.       دانشجو بايد در يك موقعيت تحصيلي معتبر F-1 كه حداقل يك سال تحصيلي طول مي كشد ،باشد.

4.       دانشجو بايد از نظر تحصيلي داراي شرايط خوبي باشد.

اگر شما داراي شرايط لازم باشيد، ميتوانيد از USCIS  تقاضاي EAD كنيد. شما ميتوانيد به محض دريافت EAD كه ممكن است تا 3 ماه طول بكشد شروع به كار كنيد.

اين نوع استخدام در مقايسه با CPT يا OPT داراي مزيت هاي مشخصي مي باشد.

·         اين استغال تاثيري در گذراندن واحد درسي و يا گرفتن مدرك تحصيلي شما ندارد.

·         فارق از اينكه شما چه مقدار و چه مدت كار كرده ايد، اين نوع از اشتغال چيزي از 12 ماه OPT پس از تحصيل شما كم نمي كند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در مقاطع مختلف در آمریکا فرم مشاوره تحصیلی را تکمیل نمائید.

 
تحصیل در آمریکا
کالج های زبان انگلیسی در آمریکا
دوره های کارشناسی در آمریکا
دوره های کارشناسی ارشد
دکتری در آمریکا
MBA در آمریکا
تحصیل در رشته دندانپزشکی
مدارس شبانه روزی در آمریکا
تستهای پیش نیاز دانشگاه ها
آزمون و دوره های تافل
آزمون و دوره های آیلتس
 
 
زندگی در آمریکا
کار در زمان تحصیل در آمریکا
حمل و نقل در آمریکا
مسکن برای دانشجویان
ویزای دانشجوئی آمریکا
هزینه های تحصیلی در آمریکا
هزینه های زندگی در آمریکا
 
 
درباره آمریکا
چرا تحصیل در آمریکا؟
تاریخچه آمریکا
 
 


صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر ورود اعضا عضویت درباره ما تماس با ما فرم مشاوره
USA STUDY TODAY Ltd is a registered company in England and Wales with Registration number : 07192908

Copyright © 2005 - 2022 , UK Study Today Ltd

 کالجهای زبان انگلیسی در آمریکا  | دوره های کارشناسی در آمریکا |  دوره های کارشناسی ارشد |  دکتری در آمریکا  |  MBA تحصیل در رشته دندانپزشکی | مدارس شبانه روزی در آمریکا |   تستهای پیش نیاز دانشگاه ها | کار در زمان تحصیل در آمریکاحمل و نقل در آمریکا | مسکن برای دانشجویانویزای دانشجوئی آمریکاهزینه های تحصیلی | هزینه های زندگی | چرا تحصیل در آمریکا؟ | تاریخچه آمریکا

Tel London: +44 20 8286 2784 - Mobile: +44 7526 177 513  

UK STUDY TODAY Ltd - 124 City Road, London, EC1V 2NX, United Kingdom 
تحصیل در آمریکا