سه‌شنبه 19 مارچ 2024 - 29 اسفند 1402
صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر ورود اعضا عضویت درباره ما تماس با ما فرم مشاوره







Bookmark and Share
NEWSLETTER
Email :



LINKS
دوره های کارشناسی در آمریکا

                                                            دوره های کارشناسی در آمریکا

مدرک لیسانس

  • دوره های دو ساله
  • دوره های چهار ساله

دوره های دوساله                                     

بیش از هزاران کالج در امریکا هستند که دوره های دوساله ی دارند(Junior or Community colleges) .دانشجویان میتوانند دوره های دوساله کاردانی Associate Degree را بگذرانند که شامل دو سال تحصيل بعد از ديپلم دبيرستان از كالج هاي دو ساله يا پس از گذراندن دو سال تحصيل از يك دوره چهار ساله دانشگاهي است. برای دریافت Associate Degree شما باید 60 ساعت کلاسی را بگذرانید، که به طوری عموما دوسال به طول می انجامد. این برنامه در مجموع به سه قسمت اجرا یا تقسیم میشود: واحدها ی عمومی درسی General ، واحدهای  ی اصلی Major  و اختیاری Elective .

در دوره ی کاردانی بنا بر اینکه شما در رشته ی علوم A.S. degree (Associate of Science degree) مشغول به تحصیل شوید یا علوم انسانی و هنر ( A.A. degree (or Associate of Arts degree تفاوت هایی هم دیده می شود  و به شکلی طراحی شده که دانشجویان را برای انتقال دادن به دوره های چهارساله آماده میسازد.به عنوان مثال شما می توانید مدرک AA را در حوزه ی آموزش کودکان را بدست بیاورید و سپس واحدهای گذرانده را به دوره چهارساله ی دانشگاهی منتقل کنید. در دانشگاه شما می توانید تحصیلات خود را به مدارج عالی تری برسانید تا بتوانید کودکستان یا مدرسه ابتدایی معلم بشوید.

بقیه مدارک کاردانی به عنوان مثال مدرک کاردانی رشته ی علوم A.A.S.  طوری طراحی شده اند که دانشجویان می توانند بعد از پایان مدرک دوساله ی خود سریعا مشغول به کار شوند. چنین مدارکی که مدارک کاری یا حرفه ای نیز نامیده می شوند توسط عده ای از کارفرمایان در علوم و صنایع مربوط به تکنولوژی برای مشاغل سطح میانی ترجیع داده می شوند.

دوره های چهار ساله

بیشتر از 2000 کالج و دانشگاه دوره های چهار ساله لیسانس را ارائه می نمایند .سال گذشته بیش از 1.3   نفر در آمریکا به چنین مدارکی دست یافتند. مدرک کالج  College Degree  و لیسانس  Bachelor’s Degreeعموما چهار ساله هستند و متشکل ازکلاسهای  128-120 ساعته هستند( (لازم به ذکر است که حدودا نصف ساعتهای گذرانده شده در مدارک کاردانی می تواند برای کسب مدارک این دوره معادل سازی شود.

این دوره های تحصیلی در مقطع لیسانس عموما به نامهای Freshman, Sophomore, Junior and Senior شناخته می شود. برنامه ی آمورزشی بسیاری از مدارک لیسانس بر پایه ی هنرهای آزاد سازماندهی شده است که در آن دانشجویان نیازمند به تحصیل بسیاری از واحدها میباشند تا بتوانند تا تشکیل یک پایه ی آموزشی گسترده را بدهند. چنین دوره های عمومی آموزشی شامل تحصیل در ترکیب انگلیسی ، علوم اجتماعی, علوم انسانی ، تاریخ ریاضی و فیزیک می باشد.

پس از گذراندن واحدهای اصلی درسی از دانشجویان در اکثر موسسات خواسته می شود تا رشته ی تحصیلی اختصاصی خود را انتخاب کنند که مدرک اصلی Major  نامیده میشود. Major   باید در محیط آکادمیک که علاقمند هستید و شغل آینده خود را در آن  می بینید انتخاب شود. دو سال آخر ، واحدهای گذرانده شده خصوصا به مدرک اصلی Major  مربوط می شوند.

همانگونه که در بالا ذکر شد مدارک لیسانس به صورت B.A.  یا B.S. ارائه می شوند اگر انتخاب شما کسب مدرک B.A.  باشد اکثریت تحویل کارهای  Coursework شما در حیطه ی علوم انسانی ماننند علوم اجتماعی ،علوم انسانی , یا Libera Arts می باشد و در صورت تحصیل در B.S.  اکثر تحویل کارهای شما در زمینه ی فیزیک و ریاضی می باشد.

دانشجویانی که Major  آنها در زمینه ی تجارت، مهندسی یا علوم است ساختار واحدهای درسی آنها از رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی بیشتر تخصصی تر است و مجبور به گذراندن واحد های اختصاصی بیشتر و واحدهای  اختیاری کمتر هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در مقاطع مختلف در آمریکا فرم مشاوره تحصیلی را تکمیل نمائید.

 
تحصیل در آمریکا
کالج های زبان انگلیسی در آمریکا
دوره های کارشناسی در آمریکا
دوره های کارشناسی ارشد
دکتری در آمریکا
MBA در آمریکا
تحصیل در رشته دندانپزشکی
مدارس شبانه روزی در آمریکا
تستهای پیش نیاز دانشگاه ها
آزمون و دوره های تافل
آزمون و دوره های آیلتس
 
 
زندگی در آمریکا
کار در زمان تحصیل در آمریکا
حمل و نقل در آمریکا
مسکن برای دانشجویان
ویزای دانشجوئی آمریکا
هزینه های تحصیلی در آمریکا
هزینه های زندگی در آمریکا
 
 
درباره آمریکا
چرا تحصیل در آمریکا؟
تاریخچه آمریکا
 
 


صفحه اصلی اخبار مقالات آلبوم تصاویر ورود اعضا عضویت درباره ما تماس با ما فرم مشاوره
USA STUDY TODAY Ltd is a registered company in England and Wales with Registration number : 07192908

Copyright © 2005 - 2022 , UK Study Today Ltd

 کالجهای زبان انگلیسی در آمریکا  | دوره های کارشناسی در آمریکا |  دوره های کارشناسی ارشد |  دکتری در آمریکا  |  MBA تحصیل در رشته دندانپزشکی | مدارس شبانه روزی در آمریکا |   تستهای پیش نیاز دانشگاه ها | کار در زمان تحصیل در آمریکاحمل و نقل در آمریکا | مسکن برای دانشجویانویزای دانشجوئی آمریکاهزینه های تحصیلی | هزینه های زندگی | چرا تحصیل در آمریکا؟ | تاریخچه آمریکا

Tel London: +44 20 8286 2784 - Mobile: +44 7526 177 513  

UK STUDY TODAY Ltd - 124 City Road, London, EC1V 2NX, United Kingdom 
تحصیل در آمریکا